Thursday, April 26, 2012

☼☼Di Pagi suram☼☼☼☼



Pagi ini,hari ini.. disaat ini tatkala aku terjaga dari tidur..
perasaan sayu tiba2 menyelubungi diri
entah kenapa kesayuan ini menyerang..
rasanye begitu hebat sekali
membuatkn aku menangis lagi tanpa mampu mengungkap apa2..
tanpa alasan yg nyata..
kenapa??
kenapa mata ini terlalu mudah mengalirkan air mata
ya Allah..tabahkanlah hati hambamu

ya aku teringatkn kisah semalam
kisah aku dimarahi mama.. tanpa belas kasihan aku di tuduh sesuka hati
mata ini masih mengalir..deras seperti semalam
aku melawan kedegilan mata ini dr terus membasahi pipi
..mengusap2 kedua belah mata
..aku berjaya

Kemudian aku bangkit.. menuju ke bilik air
untuk bersugi dan berwuduk
biar tenang jiwaku.. biar hilang sayu dan sedih ini
selesai berwuduk aku segera menenunaikan kewajipanku sbg seorang hambaNYA
di sujud terakhirku..
dgn penuh penyesalan aku memohon semoga di ampunkan segala dosa..
dgn hati yg sebak aku memohon agar diberi ketabahan yg kuat
..dan dilembutkan hati mama
air mata mengalir lagi
terkadang aku merasa seperti tuhan tdk pernah mempedulikan aku
walau sudah puas berdoa..puas berusaha
namun tuhan seakan tdk mendengar tangisanku..rintihanku
apakah kerana dosa ku terlalu byk
atau aku tergolong dlm 1 golongan yg dipinggirkan tuhan..
atau tuhan sengaja nk tgk aku selalu bersedih..
adakah adil aku diprlakukan spr ini

Ya Allah...
ampuni lah hamba mu ini Ya Allah..
aku terlalu lemah sehingga berfikiran cetek seperti itu...
iman ku Cuma senipis kulit bawang
sedangkan sejak dr kecil sudah di sematkan bahawa Allah itu tdk pernah tidur..
Allah itu maha mendengar..
Allah itu maha adil..
..dan Allah itu maha pengampun lagi maha mengasihani ke atas setiap hamba2Nya
ampuni lah hamba mu yg maha lemah ini Ya Allah..
ampunilah...
aku berdosa lagi..
     

No comments:

Post a Comment